Plats

Tid

OBS! Programpunkt från 2015

Personen i centrum hos framtidens vinnare

Martin Deinoff visar hur man bör gå till väga för att dra maximal nytta av den digitala utvecklingen.

Företag och organisationer har i alla tider försökt skapa affärsmodeller och processer som ger mesta möjliga värde. Innovation kring intäkter, produktion och leveranser har ibland gett tydliga framgångssagor. Dock har det varit svårt att erbjuda värden som på allvar är skräddarsydda till enskilda personer, speciellt med en allt större grad av industrialisering och krav på hög effektivitet.

Idag ser vi hur digitaliseringen i samhället gör det möjligt att skapa innovativa affärsmodeller som verkligen sätter individuella behov i centrum. För att klara denna omställning och dra nytta av den digitala teknikens möjligheter på bästa sätt har Martin Deinoff tagit fram en modell att arbeta efter. Att erbjuda mindre fysiskt ägande, att omfamna ett större helhetserbjudande och att erbjuda perfekta personliga val - tre områden som kommer överskugga mycket av den traditionella affärs- och processutvecklingen - och som på allvar sätter personen i centrum hos framtidens vinnande företag och organisationer.

 

Martin Deinoff

Martin Deinoff är entreprenör, författare, visionär och rådgivare inom digital kommunikation och affärsutveckling. Han arbetar idag som vice VD på Creuna, nordens ledande digitala byrå. Martin har skrivit flera böcker, bland annat “Var Bra - Hur du lyckas i den digitala ekonomin” och "Optimize: How to Integrate Marketing and Product Development for Better Service Design".

Följ Martin

Nyfiken på Sveriges mest omtyckta CMS?

Om Martin

När Martin var liten ville han bli civilingenjör. Enligt hans lågstadielärare var det nämligen det finaste man kunde bli och höjden av mänsklig utbildning. Så sagt och gjort - Martin blev civilingenjör och kan nu mer matematik och mekanik än han någonsin kommer behöva.

Dela med dig!