Plats

Bryggaren

Tid

OBS! Programpunkt från 2015

Så jobbar vi med Google Tag Manager

Effektiv webbanalys ställer krav på snabba förändringar i både Google Analytics och Arbetsförmedlingens SiteVision-lösning.

För att svara på verksamhetens behov av uppföljning behöver vi enkelt kunna göra förändringar i vad vi mäter. Genom att anpassa våra SiteVision-mallar kan vi lägga till flexibla mätpunkter utan att behöva gå via en releaseprocess.

På Arbetsförmedlingen har vi använt Google Analytics i 3 år. Nu har vi gått över till att använda Google Tag Manager för att klara av snabba förändringar. Med Google Tag Manager kan redaktören själv göra anpassningar och ändringar direkt i produktion.

Johan Albertsson

Johan Albertsson är en SiteVision-utvecklare med över åtta års erfarenhet av SiteVision-projekt inom både offentlig och privat verksamhet. Han har arbetat i många av Sveriges största SiteVision-projekt, både intranät och webbplatser.

Följ Johan Albertsson på hans Blogg, Twitter och LinkedIn

Johan Wallin

Johan Wallin är förvaltningsledare på Arbetsförmedlingen och har jobbat med innehåll och tjänster på webben i över 15 år. Han har dessutom ansvar för myndighetens arbeten kring seo och söktjänster.

Följ Johan Wallin på Twitter och LinkedIn

Nyfiken på Sveriges mest omtyckta CMS?

Dela med dig!