u
Handskmakaren
18 okt kl 13.00-13.30
Såväl digitaliseringens framfart som de förändringar som sker i vårt samhälle påverkar hur vi ser på och arbetar med kriskommunikation.
Traditionellt har krisorganisationen övat för plötsliga högintensiva korta samhällskriser eller fysiska kriser, medan ordinarie verksamhet hanterat lågintensiva långa kriser i vardagen samt förtroendekriser. Men när krisen kommer smygande och går över till att bli en högintensiv långvarig kris - hur agerar vi då? Eller när krisen är mer svårdefinierad enligt traditionella modeller? När det är varken samhällskris eller förtroendekris, men finns en stor risk för att social oro uppstår på grund av rörelser i ett digitalt åsiktssamhälle, hur agerar vi då? Linda berättar om erfarenheter från Malmö stad.
Linda Nordgren
Linda Nordgren är ansvarig för den strategiska planeringen och utvecklingen av Malmö stads kriskommunikationsarbete och går i krishändelser in som funktionsansvarig för kriskommunikationsfunktionen i den centrala krisledningen. Hon har erfarenhet av att leda, driva och planera kommunikationsarbete i hårt pressade situationer.
Nyfiken på Sveriges mest omtyckta CMS?